!function(f,b,e,v,n,t,s){if(f.fbq)return;n=f.fbq=function(){n.callMethod? n.callMethod.apply(n,arguments):n.queue.push(arguments)};if(!f._fbq)f._fbq=n; n.push=n;n.loaded=!0;n.version='2.0';n.queue=[];t=b.createElement(e);t.async=!0; t.src=v;s=b.getElementsByTagName(e)[0];s.parentNode.insertBefore(t,s)}(window, document,'script','https://connect.facebook.net/en_US/fbevents.js'); fbq('init', '2014454605448880'); // Insert your pixel ID here. fbq('track', 'PageView'); $(window).on('load', function() { var _dcq = _dcq || []; var _dcs = _dcs || {}; _dcs.account = '8209758'; (function() { var dc = document.createElement('script'); dc.type = 'text/javascript'; dc.async = true; dc.src = '//tag.getdrip.com/8209758.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(dc, s); })(); });

– Både vi og naboene er veldig fornøyde

Ole Helgesen fra Bærum tilbringer masse tid på hytta på Vesterøy, og han har også sørget for at hyttenaboene har bredbånd fra Monsternett.

– Vi har hatt Monsternett i flere år nå, og det er over all forventning. Lite trøbbel og lite nedetid, og vi er både fornøyd med hastigheten og ikke minst med at det ikke er datakvoter, sier Ole Helgesen.

Hva tror du det betyr for folk at det ikke er datakvoter?

– Det tror jeg er veldig viktig. Når man har kvoter, så blåses de rett av om det er hyppig bruk, og da blir det dyrt. Vi er opp mot seks personer på hytta samtidig og det går fint med bredbåndet fra Monsternett.

– Alle driver ikke med tunge nedlastinger og spill, så vi er godt fornøyd med stabiliteten og kapasiteten, sier Helgesen – som selv jobber i Internett- og Wifi-bransjen og har gjort det i 30 år.

Les også:
*
Tenker du på hyttebredbånd?
* Gjør din bredbåndsbestilling hos Monsternett her

Artikkelen fortsetter under bildet


For at trådløst bredbånd skal fungere skikkelig, trengs det fri sikt mellom nærmeste sender og antenna hos deg. Les mer om "fri sikt" i artikkelen Hvorfor kan naboen få bredbånd, men ikke jeg?

Har to antenner på taket

Helgesen har både Hytteabonnement og Pluss-løsning, noe han synes er bra.

– Vi bruker hytta nærmest hver helg, og de 30 klippene vi får å bruke utenfor den alminnelige hyttesesongen klarer vi oss veldig godt med.

– I tillegg har vi Pluss-løsningen, fordi vi ønsker å ha kontroll på oppvarming og annet på hytta. Så for vår del er Monsternetts løsning helt ideell.

To av familien Helgesens naboer har også skaffet seg Monsternetts bredbånd på Vesterøy.

– Vi har fri sikt fra vår hytte, men det har ikke naboen. Derfor har vi løsning med to antenner på vår hytte, der den ene linker videre til naboen, slik at nabohytta også får trådløst bredbånd. Det fungerer fint, sier han.

Monsternett har et prinsipp om at du må ha tilnærmet fri sikt mellom en av de mange sendermastene i Østfold og din hytte eller hus. Når det er fri sikt er du garantert stabilt og kvotefritt bredbånd.

Les også:
* – Doblet antall hyttemonteringer av bredbånd
* Monsternett lanserte "Min Side"

På jakt etter stabil løsning

Da familien Helgesen var på jakt etter bredbånd til hytta, kom det som en følge av at de først hadde prøvd et abonnement fra en annen leverandør med kvotebegrensning.

– Med flere brukere forsvant kvoten fort, og vi oppdaget Monsternett via Internett. Det har vi ikke angret på, sier Helgesen.

Det er fiske og naturopplevelser familien hygger seg med, når de er på Hvaler, og med unntak av de kaldeste helgene på året, er hytta jevnt i bruk.

– Det blir sjøørettfiske, dorging, turer med båten, tur med bikkjene og man føler at tiden står stille, når man har anledning til å oppleve natur og friluft på denne måten, sier han.

Bli med på kundeintervju!

Alle Monsternetts kunder får et tilbud om å bli med på kundeintervju, når de starter opp som nye kunder og kundene svarer også på et spørreskjema.

Tanken er at Monsternett skal fange opp flest mulig innspill fra kundene, og på bakgrunn av svarene som kommer inn kunne tilpasse produktene og service til beste for kundene.

Les også: Ønsker både positive og negative tilbakemeldinger

Det er enkle og greie spørsmål du inviteres til å svare på, og enkelte av kundene blir også valgt ut til et intervju, og da ringes du opp og vi tar en liten prat med deg.

Intervjuet legges ut på bloggen og på sosiale medier, og av og til også i andre sammenheng.

Vi skriver om mange forskjellige ting på bloggen, som vi håper du finner det er interessant å lese om, enten det gjelder prosjekter vi holder på med, ny teknologi eller annet som er relevant for både kunder og andre.

Mange synes dessuten det er hyggelig og morsomt å lese om andre mennesker og hvordan de har det i hverdagen, eller hvordan de bruker Monsternetts bredbånd.

Bli gjerne med. Du kan melde interesse ved å sende oss en beskjed her .

Artikkelen fortsetter under bildet

Hytte Pluss for deg?

Hvis man trenger internett for å benytte seg av ‘hytta varm-funksjon", alarm eller ved kameraovervåkning i vinterhalvåret, når hytteabonnementet vanligvis er stengt, tilbyr Monsternett Hytte Pluss.

Det koster 590 kroner i året, og blir fakturert sammen med ditt vanlige abonnement. Det gir en god "ut-hastighet", så man kan sjekke kamera og ha panelovner styrt på nett m.v.

Hytte Pluss gir derimot ingen mulighet for å surfe eller benytte seg av det vanlige nettet i stengeperioden (oktober-mars).

I denne perioden (fra uke 41 og frem til påske eller 1. april – det som inntrer først) vil man altså fortsatt bruke klippekortene for å kunne ha tilgang til nettet som vanlig.

Har du flere spørsmål om Internett på hytta, Hytte Pluss eller annet, så ta kontakt ved å sende en melding til kundeservice , send en epost til info@monsternett.no eller slå på tråden på 69 70 18 00 .

Likte du det du leste?

Legg inn navnet og epostadressen din, så blir du varslet når neste artikkel er ute

Få varsel når nye bloggposter er ute!

Noe du lurer på?

Har du spørsmål, kommentarer eller noe annet du lurer på? Send oss en melding i dette skjemaet:

Ta kontakt:

Navn

Forespørselstype

Epostadresse

Melding

Likte du det du leste?

Legg inn navnet og epostadressen din, så blir du varslet når neste artikkel er ute