-Vil gjøre Hytteabonnementet enda mer populært

Nå skal det bli enda enklere å slå på hytteabonnementet "off season".

Monsternett har levert bredbånd i 16 år til privat-, hytte og bedriftsmarkedet i Halden, Sarpsborg, Fredrikstad og på Hvaler.

Særlig har hytteabonnementene vært populære, og foruten å være trådløst og stabilt helt uten datakvoter, har hytteeierne kunnet slå på bredbåndsabonnementet utenfor den tradisjonelle «hytteperioden» fra påske og ut september.

– En fantastisk vekst, og vi er veldig glade for at hytteproduktet vårt har blitt tatt så godt imot. Bredbånd er viktig også for de som har ferie og er på hytta, og da må det være stabilt og fungere godt.

– Når kundene strømmer til gjør de det etter å ha hatt dårlige opplevelser med manglende kapasitet i 4G-nettet eller de har hatt bredbånd via kabel i telenettet, som opprinnelig er dimensjonert kun for telefonsamtaler.

– At nå Telenor fra i år har slått fast at de ikke lenger vil vedlikeholde telefonkablene, og ønsker å få sine kunder over på mobilnettet, har det også ført til at folk har blitt stående uten bredbånd annet enn via 4G. Slikt merkes hos oss, sier Vegard Svanberg i Monsternett.

Les også:

* – Heier på dere i Monsternett
* Alltid god nok kapasitet i bredbåndet
* Telenor varsler at mange vil miste internett

Artikkelen fortsetter under bildet

Enklere å bruke «klipp» og å åpne hytteabonnementet

Monsternetts hytteabonnement er åpent for bruk fra og med april til og med september.

I stengeperioden fra oktober til og med mars, får du dessuten et klippekort på 30 "klipp", som du til nå enkelt har åpnet via SMS, for eksempel om du bruker hytta senhøst, jul- eller vinterferie.

– Nå vil vi gjøre det enda enklere for våre hyttekunder å kunne slå på abonnementet «off season», sier Vegard.

Han fortelles at det i disse dager jobbes med en «Min side», der Monsternetts kunder kan logge seg inn, åpne hytteabonnementet og sjekke status for forbruk.

– Denne løsningen blir kunngjort i god tid før stengeperioden starter. I år holder vi åpent hytteabonnementet frem til uke 41.

– På «Min side» får man i første omgang oversikt over antall klipp tilgjengelig. I tillegg kommer det for alle våre kunder en mulighet til å få oversikt over fakturaer og tjenester tilknyttet abonnementet. Etterhvert kommer det muligheter for flere ting som kan være nyttig knyttet til tjenestene Monsternett leverer. Vi tror dette vil gjøre hytteabonnementet enda mer populært, forteller han.

Les også:

* – Nærhet til kundene er viktig
* Rask og fiks ferdig montering av bredbånd

Artikkelen fortsetter under bildet


SÅ ENKELT ER DET: Kontakt Monsternett på telefon 69701800 , via Facebook eller på vår kontaktside .

Fjernåpning av hytta

For de som har hytte vil man i tillegg til oversikt også kunne fjernåpne hytta fra «Min side».

Tidligere måtte man sende SMS, når man var på hytta – men med «Min side» kan man åpne nettet fra hvor som helst, for eksempel dersom man har gjester, eller om man trenger nettilgang litt før ankomst på hytta for å få slått på varme.

Man kan også kjøpe flere klipp om man trenger det.

– Vi opplever imidlertid at de fleste av våre hyttekunder ikke bruker opp alle sine 30 «klipp» på en «off season- sesong», som i realiteten er åpent bredbånd til hytta i 30 dager, sier Vegard.

Han antyder at «Min side» blir publisert innen uke 39, og at det vil bli gitt ytterligere informasjon rundt dette.

Les også:

* Mer om  hyttebredbånd
* Bestill hyttebredbånd

Artikkelen fortsetter under bildet

Hytte Pluss fra Monsternett

Holde hytta varm, alarm eller kamerovervåkning? Monsternett tilbyr deg Hytte Pluss .

Når man trenger internett for å benytte seg av ‘hytta varm-funksjon", alarm eller kameraovervåkning kontinuerlig tilbyr Monsternett Hytte Pluss.

Det koster 590 kroner i året, og blir fakturert sammen med ditt vanlige abonnement. Det gir en god "ut-hastighet", så man kan sjekke kamera og ha panelovner styrt på nett m.v.

Hytte Pluss gir derimot ingen mulighet for å surfe eller benytte seg av det vanlige nettet i stengeperioden. I denne perioden (fra uke 41 fram til påske) vil man altså fortsatt bruke klippekortene for å kunne ha tilgang til nettet som vanlig.

Har du flere spørsmål om Min Side, Hytte Pluss eller annet, ta gjerne kontakt med oss her , på telefon 69 70 18 00 , eller send oss en mail til info@monsternett.no , så skal vi hjelpe deg.

Du kan også stille spørsmål via Monsternetts Facebookside

Bestill internett på hytta!

Likte du det du leste?

Legg inn navnet og epostadressen din, så blir du varslet når neste artikkel er ute

Få varsel når nye bloggposter er ute!

Noe du lurer på?

Har du spørsmål, kommentarer eller noe annet du lurer på? Send oss en melding i dette skjemaet:

Ta kontakt:

Navn

Forespørselstype

Epostadresse

Melding

Likte du det du leste?

Legg inn navnet og epostadressen din, så blir du varslet når neste artikkel er ute