Halden-firmaer sikrer dine datatjenester med samarbeid

GP-Gruppen, Datatjenesten og Monsternett innleder et nært samarbeid for å sikre sine kunder under coronavirus-utbruddet. 

Stadig flere smittes av Corona-viruset i Norge, og myndighetene har innført mange og inngripende tiltak for å begrense utbredelsen.

Mange sitter nå i karantene, og hjemmekontorløsninger blir tatt i bruk av flere og flere.

– Det har de siste dagene blitt synliggjort hvor viktig det er at dataløsningene fungerer og at mobil- og bredbåndsnettet er oppe og går. Uten det ville situasjonen ha vært langt alvorligere, heter det i en pressemelding tirsdag 17. mars fra GP-Gruppen, Datatjenesten og Monsternett.

Les også: Monsternett innfører Corona-restriksjoner på besøk

Tettere samarbeid for å sikre kundene

– Det er selvsagt ytterst viktig at dette fortsetter å fungere framover. Selv om alt fungerer hos oss i dag, er våre selskap selvsagt også selv i en sårbar situasjon, heter det fra de tre selskapene og som fortsetter med:

– Nå er det tid for samarbeid, og samarbeidsavtalen som er inngått mellom Datatjenesten, Monsternett og GPGruppen er for best mulig å sikre kundene av våre selskaper. Vi tar samfunnsansvar, og vi opplever at det vi gjør nå, er det eneste riktige.

I korthet sier avtalen at de tre selskapene vil stille ressurspersoner, utstyr og materiell tilgjengelig for hverandre dersom en av partene skulle få et behov og den/ de andre har tilgjengelig ressurser.

Krever en samfunnsdugnad

– Nå er det tid for samarbeid og en stor samfunnsdugnad. Nasjonal sikkerhetsmyndighet har minnet om at hjemmekontorordninger kan ha sikkerhetsutfordringer. Det er ingen grunn til å tro at noen ikke vil utnytte det mulighetsrommet som nå oppstår.

– Vi jobber sammen for å gi nødvendig veiledning, opplæring og hjelp, heter det i pressemeldingen som er undertegnet av Øystein Falch (GP-Gruppen AS), Jørn Fjeldvik (Datatjenesten AS) og Vegard Svanberg (Monsternett).

Monsternett innfører Corona-restriksjoner på besøk

Som følge av varselet fra norske myndigheter torsdag 12. mars og spredningen av Coronaviruset i Norge har Monsternett fra samme dato innført restriksjoner på besøk til våre kontorer i Violgata i Halden, samt endringer i vår kontakt med kundene.

Kontorene i Violgata i Halden stenges for besøk fra kunder.

De som trenger å komme i kontakt bes om å sende melding til kundeservice , sende epost på info@monsternett.no eller ringe oss på tlf. 69701800 .

Kunder som har behov for å hente eller levere utstyr blir det avtalt spesielle ordninger med i hvert enkelt tilfelle.

Les gjerne: Helsenorge.nos fakta og råd knyttet til Coronaviruset

Likte du det du leste?

Legg inn navnet og epostadressen din, så blir du varslet når neste artikkel er ute

Få varsel når nye bloggposter er ute!

Noe du lurer på?

Har du spørsmål, kommentarer eller noe annet du lurer på? Send oss en melding i dette skjemaet:

Ta kontakt:

Navn

Forespørselstype

Epostadresse

Melding

Likte du det du leste?

Legg inn navnet og epostadressen din, så blir du varslet når neste artikkel er ute