– Det hender ofte vi får henvendelser om at "bredbåndet ikke fungerer", som viser seg å dreie seg om helt annet enn bredbåndsforbindelsen, sier Monsternetts Tore Skevik. 

Tores tips til deg som trenger raske løsninger

Fra tid til annen opplever Monsternetts kunder "kluss med datautstyret" og tror det er bredbåndet som har sviktet. – Slik er det som oftest ikke, og årsakene er enkle å finne ut av selv, forteller Tore Skevik.

Monsternett leverer trådløst bredbånd i Halden, Sarpsborg, Hvaler og Fredrikstad og er en liten bredbåndsleverandør sammenlignet med de aller største aktørene.

I bedrifter, på hytter og i vanlige hjem rundt om i hele Norge sitter det helt vanlige mennesker som er frustrerte fordi bredbåndet ikke fungerer som det skal.

Dette med bredbånd og Internett viser seg nemlig å ikke alltid være fullt så enkelt alltid, og da er god og tilgjengelig kundeservice viktig.

Vi satser på kvalitet og god kundeservice. Det er viktig for kundene at vi er fleksible. De som har hatt kontakt med våre kundekonsulenter vet at tjenestene også er gratis, sier Monsternetts Tore Skevik.

Bestill trådløst bredbånd fra Monsternett!

Teksten fortsetter under bildet!

Et velfungerende bredbånd betyr mye for bedrifter og privatpersoner. Det føles håpløst, når "nettet ikke fungerer". Men fortvil ikke; løsningen er som regel mye nærmere enn du tror, og du kan fikse det meste selv.

Tores tips til deg som vil ha fikset "data-utfordringer" raskt

– Det første kunden bør gjøre er å sjekke at alt av kontakter står godt i, spesielt til strømforsyning av datautstyret og bredbåndsrutere. Du aner ikke hvor ofte "feilen" rett og sletter er at det er støvsugd og noen har kommet bort i kontaktene slik at strømmen til antenna ikke står i, sier Tore og fortsetter

– Hvis alt av ledninger er i og det fremdeles er kluss, etter å ha startet alt utstyret på nytt, bør man sjekke om det er problemer med enhetene. En del ringer oss og klager på at "nettet ikke fungerer", når det for eksempel kun er en PC som har "slått seg vrang" og bredbåndsnettet ellers fungerer fint på telefoner, nettbrett og annet.

Han forteller at det også finnes tilfeller hvor kunden har slått av wi-fi på telefon eller nettbrett og ikke kjenner til hvordan det skal skrus på igjen.

– Et punkt som er viktig hos oss er at man IKKE skal resette routeren med knappen bak, i motsetning til råd man får hos andre leverandører.

Tore sier det er en god måte å sjekke om det er problemer med husets trådløse nettverk ved å sette kabelen fra strømforsyningen til antennen rett i PC. Får du bredbåndssignaler til PC via direkte kabeltilkobling ligger feilen i ruteren eller det kan være forstyrrelser i huset.

– Er det fortsatt problemer tyder det jo på at noe er galt, men ofte ligger problemene lokalt, altså forstyrrelser på det trådløse nettet.
Det kan for eksempel komme fra babycalls, mikrobølgeovner eller andre trådløse routere i nærheten (bl.a. hos en nabo) som forstyrrer.
Slår man av og på routeren igjen vil den ofte velge en kanal hvor det er litt mindre støy slik at det vil oppleves bedre etterpå, sier Tore.

Monsternett ønsker å være tilgjengelige og at kundene ikke skal oppleve telefonkøer på feilretting med tilhørende frustrasjoner. Derfor er kundeservice satt i høysetet. 

– Dersom alt av tips jeg har nevnt er testet og du fortsatt har problemer er våre kunder selvsagt hjertelig velkommen til å ringe oss eller ta kontakt via Facebook. Så gjør vi alt vi kan for å sørge for at du har et nett som fungerer akkurat så bra som det skal gjøre, avslutter han.

Bestill bredbånd fra Monsternett i dag!

Fornøyde kunder hos Monsternett (mai 2018)

Likte du det du leste?

Legg inn navnet og epostadressen din, så blir du varslet når neste artikkel er ute

Få varsel når nye bloggposter er ute!

Noe du lurer på?

Har du spørsmål, kommentarer eller noe annet du lurer på? Send oss en melding i dette skjemaet:

Ta kontakt:

Navn

Forespørselstype

Epostadresse

Melding

Likte du det du leste?

Legg inn navnet og epostadressen din, så blir du varslet når neste artikkel er ute