– Prøver å holde alt så normalt som mulig

– Monsternett har beredskapsplaner for smitteutbrudd, og følger nå disse planene. Men på tross av den uvanlige situasjonen, prøver vi å  gjøre alt så vanlig som mulig, inklusive monteringer og kundekontakt, sier Vegard Svanberg.

Arbeid hjemmefra, stengte kontorer i Halden for kundebesøk og møte- og reiserestriksjoner er blant forholdsreglene som nå er tatt for å hindre smittespredning og sikre kundenes datatilførsel fra Monsternetts side.

– Som mange også har fått med seg har Monsternett inngått et samarbeid med GP-Gruppen og Datatjenesten, som i praksis er å styrke sikkerheten for ansatte og kunder, dersom nøkkelpersoner i en av de tre virksomhetene må ut i karantene. Da kan en av de to øvrige i samarbeidet tre støttende til, sier Vegard Svanberg (bildet) og han legger til:

– For oss er det viktig å ivareta sikkerheten til egne medarbeidere samtidig som vi gjør jobben vår for å sikre dataforsyningen. Tiltakene vi gjennomfører, er også en del av en nasjonal dugnad for å begrense spredning av koronaviruset i samfunnet.

Les også: Halden-firmaer sikrer dine datatjenester med samarbeid

Artikkelen fortsetter under bildet


Nicolai Skånvik (t.v.) og Anders Remi Rusten er to av Monsternetts travle montører,
som møter nye og gamle kunder i Halden, Fredrikstad, Sarpsborg og Hvaler. Arkivfoto med snø!

Monterer "nesten" som vanlig

På generell basis følger Monsternett rådene fra Folkehelseinstituttet knyttet til coronaviruset.

I tillegg vurderer Monsternett risiko og sårbarhet i ulike deler av bedriften og gjennomfører ulike tiltak.

– Vi vurderer behov og risiko ved møter og øker bruken av elektroniske møter.  Vi har også bedt egne medarbeidere om å unngå å bruke kollektivtransport til og fra jobb, sier Vegard.

– De av våre ansatte som har arbeidsoppgaver som kan utføres hjemmefra, møter inntil videre ikke på kontoret, og vi har rotasjonsordninger for arbeidsoppgaver som ikke kan gjennomføres hjemmefra. Vi har sørget for at våre montører ikke sitter tett på hverandre i lokaler, slik at smitte overføres og vi  monterer ute hos kundene "nesten" som vanlig, sier Vegard.

Når du tar kontakt med Monsternett ( finn kontaktinfo her ) og har behov for å ny-montere eller sjekke noe rundt eksisterende montering, får du flere spørsmål fra oss enn du tidligere fikk. Årsaken er coronaviruset.

– Vi spør deg for eksempel om du nylig har vært på ferie i utlandet og om du er syk i øyeblikket. I så fall må vi enten utsette besøket hos deg eller foreta oss særslilte sikkerhetsløsninger, slik at våre ansatte ute i felt ikke skal bli smittet av viruset, sier Vegard Svanberg.

Les også: Monsternett innfører Corona-restriksjoner på besøk

Artikkelen fortsetter under bildet.


Kundekontakten er "nesten som vanlig", men det håndhilses ikke, og montørene holder seg på forsiktig avstand fra kundene i disse virus-tider.

– Tusen takk for sporty innstilling!

– Jeg vil gjerne få berømme både ansatte og kunder i denne spesielle situasjonen vi er inne i. Det er ikke noe ved corona-situasjonen som er "normal", men jeg opplever at Monsternetts ansatte tar situasjonen på en profesjonell og sporty måte, og jeg vil samtidig også si at det gjør sannelig dere kundene våre også. Tusen takk til dere alle sammen, sier Vegard.

Monsternett har mange montasjeoppdrag hver uke, og for tiden må vi være svært varsomme. Det betyr at vi vil gjøre konkrete vurderinger for hvert enkelt oppdrag.

– Det betyr at det kan bli tilfeller av kanselleringer eller utsettelser av oppdrag og bestillinger, og lignende, sier Vegard og legger til:

– Utover dette ser vi an situasjonen dag for dag og setter inn flere tiltak etter behov og myndighetens anbefalinger.

Tiltakene nevnt ovenfor er ikke tidsbegrenset, og gjelder inntil situasjonen endrer seg.

Les mer: Tidlig-åpning av Monsternetts hyttebredbånd 2020

Monsternett innfører Corona-restriksjoner på besøk

Som følge av varselet fra norske myndigheter torsdag 12. mars og spredningen av Coronaviruset i Norge har Monsternett fra samme dato innført restriksjoner på besøk til våre kontorer i Violgata i Halden, samt endringer i vår kontakt med kundene.

Kontorene i Violgata i Halden stenges for besøk fra kunder.

De som trenger å komme i kontakt bes om å sende melding til kundeservice , sende epost på info@monsternett.no eller ringe oss på tlf. 69701800 .

Kunder som har behov for å hente eller levere utstyr blir det avtalt spesielle ordninger med i hvert enkelt tilfelle.

Les gjerne: Helsenorge.nos fakta og råd knyttet til Coronaviruset

Likte du det du leste?

Legg inn navnet og epostadressen din, så blir du varslet når neste artikkel er ute

Få varsel når nye bloggposter er ute!

Noe du lurer på?

Har du spørsmål, kommentarer eller noe annet du lurer på? Send oss en melding i dette skjemaet:

Ta kontakt:

Navn

Forespørselstype

Epostadresse

Melding

Likte du det du leste?

Legg inn navnet og epostadressen din, så blir du varslet når neste artikkel er ute