– Tenk på Min Side, når høsten nærmer seg

I Uke 42 stenger Monsternett ned hytteabonnementene for i år. Du som skal bruke hytta i vinter kan ha stor nytte av å ha Min Side på plass til den tid.

Året 2020 er et år vi alle kommer til å huske svært godt, og det er klart at Covid19 har satt preg på hverdagen siden utbruddet kom i januar i år.

Mange ble "tvunget" til  innenlands ferie og svært mange tok i bruk hyttene sine på en helt annen måte enn tidligere, og det fikk Monsternett også merke.

– Vi hadde rekordsalg av hytteabonnement i år, og opplevde for første gang at vi måtte varsle om svært lange ventetider for kunder, som ønsket seg trådløst bredbånd til hytter og sommerhus i sommer. Teknisk fikk vi det dessuten travelt med å øke kapasiteten, for på hyttene i år samlet det seg mange, mange flere brukere av Internett og digitale medier enn foregående år.

– Når så mange tar i bruk Internett samtidig blir det en teknisk utfordring å få alt på plass så raskt, at alle er tilfreds, og det løste seg etterhvert. Men fortsatt er det kø på oppmontering av nytt bredbånd, sier Heidi Svanberg hos Monsternett.

Les også: Mange har koblet seg til Min Side

Artikkelen fortsetter under bildet


Du finner "Min side"-inngangen øverst til høyre på nettsiden hos Monsternett.

– Tid for å runde av hyttesesongen

Som førstelinje-medarbeider i Monsternetts kundeservice snakker Heidi med mange mennesker hver eneste dag, og spørsmålene i disse dager dreier seg ofte om Hytteabonnementet, Min Side og Hytte Pluss.

– Som våre hyttekunder vet åpner vi abonnementet rundt påsketid hvert år og i år stenger vi ned i uke 42. Det vil si vi har åpent til og med uke 41. Da er ditt trådløse bredbånd på hytta akkurat som det pleier, og det er full fart og ingen datakvoter.

– Fra uke 42 kan du bruke de 30 "klippene" du får med i hytteabonnementet. Det betyr reelt sett at du kan åpne et døgn per "klipp" om du bruker hytta for eksempel på senhøsten, ved juletider, i vinterferien eller i annen sammenheng høst og vinter, forteller hun.

Stadig flere bruker hytta hele året og skaffer seg derfor helårsabonnement, men de fleste med hytteabonnement runder sesongen av på høsten og bruker de 30 "klippene" utover til neste påske.

– Min Side har blitt en populær løsning for våre hyttekunder. Da kan man åpne abonnementet hjemmefra, og det er det veldig greit å ha muligheten for å gjøre, synes folk. I Min Side-portalen hos Monsternett kan man legge inn endringer av adresser, telefon, epost og ellers følge med på forbruket ditt.

Min Side gjelder for alle våre kunder, men jeg vil si at særlig hyttefolk har spesielt god nytte av portalen, sier Heidi.

Les mer om Hytte Pluss her

Les: Så enkelt er det å åpne hytteklipp med SMS

Artikkelen fortsetter under bildet


Hytte Pluss er et ekstra tilbud til Monsternetts kunder.

Enkelt, sikkert og oversiktlig

Monsternett leverer trådløst bredbånd i Halden, Fredrikstad, Sarpsborg, Hvaler og tilstøtende områder.

Det trådløse bredbåndet får stadig flere kunder i typiske hytteområder, der fiber er uaktuelt, 4G-bredbånd blir for kostbart  og "telefonledning-bredbånd" går for tregt.

– Vi vil at våre kunder skal ha full trygghet, når det gjelder det å logge seg på Min Side . En årsak er jo selvfølgelig at man kan bruke "klikk" via å åpne Min Side og eventuelt kjøpe nye "klikk", dersom  behovet er større enn de 30 som følger abonnementet.

– For å få tilgang til Min Side (lenke lagt inn her) bruker du denne lenken og da må du ha kundenummeret ditt for hånden. Dette nummeret finner du på din siste faktura eller ved å ta kontakt med oss.

– Vi har også den gamle måten å åpne hytteabonnement på via SMS , og da kreves det at du er på hytta, når åpningen finner sted.

– På denne tiden av året passer det fint å planlegge for senhøst og vinter. Vi har også en hel del spørsmål knyttet til Hytte Pluss. De som har et ordinært hytteabonnement velger i mange tilfeller å skaffe seg Hytte Pluss, for da kan de styre "hytta varm-funksjon", alarm eller kameraovervåkning via Internett.

– Uansett  om du er ute etter å få etablert Min Side eller Hytte Pluss vil vi anbefale deg å ta kontakt med oss snarest og gjerne innen hytteabonnementet lukkes for sesongen i uke 42, sier Heidi.

Har du flere spørsmål om tekstmeldinger, Hytte Pluss eller annet tar du gjerne kontakt med oss på telefon 69 70 18 00, eller send oss en mail til info@monsternett.no så skal vi hjelpe deg.

Likte du det du leste?

Legg inn navnet og epostadressen din, så blir du varslet når neste artikkel er ute

Få varsel når nye bloggposter er ute!

Noe du lurer på?

Har du spørsmål, kommentarer eller noe annet du lurer på? Send oss en melding i dette skjemaet:

Ta kontakt:

Navn

Forespørselstype

Epostadresse

Melding

Likte du det du leste?

Legg inn navnet og epostadressen din, så blir du varslet når neste artikkel er ute