!function(f,b,e,v,n,t,s){if(f.fbq)return;n=f.fbq=function(){n.callMethod? n.callMethod.apply(n,arguments):n.queue.push(arguments)};if(!f._fbq)f._fbq=n; n.push=n;n.loaded=!0;n.version='2.0';n.queue=[];t=b.createElement(e);t.async=!0; t.src=v;s=b.getElementsByTagName(e)[0];s.parentNode.insertBefore(t,s)}(window, document,'script','https://connect.facebook.net/en_US/fbevents.js'); fbq('init', '2014454605448880'); // Insert your pixel ID here. fbq('track', 'PageView'); $(window).on('load', function() { var _dcq = _dcq || []; var _dcs = _dcs || {}; _dcs.account = '8209758'; (function() { var dc = document.createElement('script'); dc.type = 'text/javascript'; dc.async = true; dc.src = '//tag.getdrip.com/8209758.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(dc, s); })(); });

Bredbånd til borettslag og sameier

Borettslag og sameier

Aller først: Vi bruker begrepene borettslag og sameier litt om hverandre på denne siden. Men dette gjelder da både borettslag, sameier og lignende konstellasjoner, fra noen få husstander og oppover. Gjelder det ren utleievirksomhet, derimot, er det denne siden du skal gå til.

Å diskutere TV- og bredbåndsløsninger i borettslag og sameier kan tidvis være litt komplisert. Beboerne har ofte forskjellige behov og ønsker. Noen vil ha TV og bredbånd, andre vil bare ha TV, mens atter andre bare vil ha bredbånd.

Og noen få vil kanskje ikke ha bredbånd i det hele tatt, men klarer seg greit med nettet fra mobilen. Eller vil ha andre løsninger.

Samtidig må man ha en løsning som styret klarer å ha oversikt over.

Det kan være krevende å balansere alle hensynene. Ofte fører det derfor til løsninger som man er litt halvfornøyde med. Man velger et kompromiss som passer “greit” for de fleste. Ofte får man gunstige vilkår, men disse har en bakside: Man mister mulighetene for tilpasning, og ofte føler man seg tvunget til å bake sammen både TV og nett, siden det totalt sett fremstår som gunstigst. Men hvem er det gunstigst for? Borettslaget/sameiet eller leverandøren?

Og nå har vi ikke engang begynt å snakke om hvilke kanaler TV-pakkene skal inneholde, eller hastigheten på Internett.

Og så er det selve leveransen, da. I Norge er det fortsatt mange sameier og borettslag med eldre kabelnett. Kostnaden med å skifte dem ut kan være store.

Det finnes måter å løse dette på, hvor man beholder mer fleksibilitet for beboerne.

Ta kontakt nå for å høre mer om det, eller rull nedover for å fortsette å lese.

Behovene først, deretter løsningene

Du har lagt merke til at de fleste leverandører snakker om hvor flinke de er, og om alt de kan tilby.

Her i gården er det litt motsatt.

Forstå oss rett: Vi liker for så vidt å tro at vi er ganske gode på det vi gjør, vi også. Men når vi snakker med borettslag og sameier, ønsker vi først og fremst å finne ut hva de har behov for.

For uten å vite hva behovene er, er det vanskelig å finne en god løsning.

For eksempel:

  • Noen sameier/borettslag vil ha en regning til sameiet, og så fordele kostnadene videre

  • Andre vil at sameiet skal betale et grunnbeløp for visse inkluderte tjenester, og at beboerne betaler resten direkte

  • Atter andre vil at beboerne skal betale direkte

Eller:

  • Noen vil bare ha TV

  • Andre vil bare ha bredbånd

  • Noen vil ha begge deler

  • Enkelte vil kanskje ikke ha noenting

Eller:

  • Noen trenger bare basisløsninger og det minste av det minste

  • Andre har litt høyere krav

  • Og atter andre vil ha det absolutt beste

For å finne ut hva som passer for deg og dere, kartlegger vi behovene sammen med deg før vi anbefaler en løsning. Kartleggingen består som regel av noen spørsmål og en befaring.

Har vi en løsning (og det har vi jo som regel) så legger vi frem et forslag og tilbud.

Det er ganske vanlig at kollektivløsninger kan skape en del hodebry, særlig for styrer og styreledere. Ofte syns man det er vanskelig å finne en god løsning, og man ender av og til opp med halvgode løsninger.

Husk derfor at:

  • Vi kartlegger sammen med deg så du får den beste løsningen for behovene du har.

  • Vi har egne teknikere og montører som setter opp, monterer og kjører i gang løsningen.

  • Vi overvåker og drifter løsningen, slik at den holdes oppdatert.

  • Ved feil og problemer, er vi ikke langt unna.

Velger du Monsternett som leverandør til utleiebygget ditt, så skal du vite at:

  • Vi har holdt på med dette i 20 år og vet at folk er forskjellige og har ulike behov

  • Det viktigste er at vi finner en modell som fungerer for dere

  • Vi er lokale, så vi er alltid i nærheten om det skulle være noe

  • Kommer gjerne på befaring for å se på mulighetene

  • Finner bra løsninger som virker, uten at de koster skjorta

  • Tar oss av alt det tekniske, slik at alt virker

Ta kontakt, så finner vi en god løsning.

Ta kontakt

Du kan ta kontakt på den måten du foretrekker:

  1. Fyll ut skjemaet litt lenger ned her (trykk her for å hoppe til skjemaet)
  2. Send en epost til info@monsternett.no
  3. Ring 69701800
  4. Eller send en SMS med kodeord “Bredbånd” til 1963, så ringer vi deg så snart vi kan

Forresten: Hos oss møter du ingen “pushy” og plagsomme selgere som bare er opptatt av provisjonen sin. Vi lever av fornøyde kunder, og den eneste måten å gjøre det på er å levere nett som virker - og fortsetter å virke.

Kan vi hjelpe deg, så foreslår vi en løsning. Kan vi ikke, så sender vi deg til noen andre som kan gi deg det du trenger.

Høres det bra ut?

I så fall kan du fylle ut dette skjemaet nå: