!function(f,b,e,v,n,t,s){if(f.fbq)return;n=f.fbq=function(){n.callMethod? n.callMethod.apply(n,arguments):n.queue.push(arguments)};if(!f._fbq)f._fbq=n; n.push=n;n.loaded=!0;n.version='2.0';n.queue=[];t=b.createElement(e);t.async=!0; t.src=v;s=b.getElementsByTagName(e)[0];s.parentNode.insertBefore(t,s)}(window, document,'script','https://connect.facebook.net/en_US/fbevents.js'); fbq('init', '2014454605448880'); // Insert your pixel ID here. fbq('track', 'PageView'); $(window).on('load', function() { var _dcq = _dcq || []; var _dcs = _dcs || {}; _dcs.account = '8209758'; (function() { var dc = document.createElement('script'); dc.type = 'text/javascript'; dc.async = true; dc.src = '//tag.getdrip.com/8209758.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(dc, s); })(); });

Revebukta Foto: Trine Sirnes

Så fornøyd med nettforbindelsen hjemme at han maste seg til det samme på hytta

Roger Tyreng har i flere år hatt Monsternett hjemme i Ringgata i Sarpsborg, og vært veldig fornøyd med det. Med eget selskap og ungdom i huset så han at det samme behovet meldte seg på hytta. 

Alle som har en eller flere tenåringer i hus vet at det et ustabilt nett er et sant mareritt for hele familien. Så også for familien Tyreng i Sarpsborg.

–  Det forrige nettet vi hadde hjemme var veldig ustabilt, og den gang var sønnen vår 16 år. Alle vet at det er lite fred å få da. Da vi byttet over til Monsternett ble alt mye bedre, tenåringen ble glad og vi ble kjempefornøyde. Nå har vi et nett som fungerer, er stabilt og raskt til alle våre behov, forteller Roger Tyreng.

Samme behov på hytta

Hytteliv er ikke helt som før, ikke minst har pandemien påvirket dette. Noe som fort gjør at vi får de samme behovene på hytta som hjemme. Hvor deilig er det ikke å ha muligheten til å ha hjemmekontoret på hytta når vær, årstid og anledning gjør det ekstra fristende? Men for mange er det vanskelig uten et nett som fungerer optimalt;

–  Jeg merket fort at jeg hadde behov for samme type nettforbindelse på hytta vår i Revebukta i Skjeberg. Fikk først beskjed fra Monsternett om at det var et vanskelig område, og at deres signaler ikke nådde fram. Men nå er jeg en type som ikke gir opp så lett, så jeg maste i tre år, før det endelig lot seg ordne.

–  I utgangspunktet var det et område vi opplevde som for vanskelig å få gode signaler til. Men Tyreng har kontaktet oss mange ganger, og etterhvert er det mange i samme område som har gjort det samme. Derfor har vi hatt flere runder med befaring og kjørt drone over området for å finne løsninger. Vi endte opp med å bygge en egen node  på hyttetaket til Tyreng, som så får signaler gjennom flere andre punkter, blant annet en låve i Torsnes. Prosessen startet opp i fjor høst. Det gikk litt tid på å finne riktig utstyr og løsninger, men på forsommeren i år sto det klar til bruk, forklarer Adrian Overvik, prosjektleder og kontaktperson hos Monsternett.

Fleksibilitet og frihet

Før Monsternett ble installert i Revebukta måtte Tyreng og andre bruke nettet på mobilen. Det var både tregt, dyrt, og det begrenset mulighetene betraktelig.

–  Det var ikke spesielt populært med tenåringer på hytta, og vanskelig å ha stor nok datakvote til bare å se en film. Nå er det ingen problem, selv vi voksne kan nå finne på å se et par filmer i løpet av helgen. Samtidig gir det en frihet som ikke var mulig før; nå får jeg ofte strukket arbeidstiden ved å ha kontor også her, samtidig som jeg kan nyte av å være på hytta.

Pådriver med store ringvirkninger

Det er ikke bare Tyreng som nyter godt av den nye noden på taket. Det har han selv sørget for.

–  Jeg er formann i hytteforeningen her ute, og har jo fått med meg mange til både å mase på Monsternett og å bestille når det ble mulig. Jeg har både snakket om dette på møtene vi har hatt der ute, og lagt dette ut i vår egen Facebookgruppe. Det er jo over 130 hytter her, og stadig fler kobler seg på. Mange har takket meg for at jeg ikke ga meg.

God kommunikasjon

Det var naturlig å velge samme pakke som hjemme - et fullt abonnement. Og prosessen fra den startet opp i fjor er han veldig fornøyd med;

–  Det har vært kjempegod kontakt med Adrian hele veien - for en oppfølging, det skal han ha full ros for. Han svarer både sent og tidlig, både mens det hele pågikk og gjør det fortsatt. Som formann i hytteforeningen er det mange som ringer meg og trenger svar på det ene og det andre, og da er det godt å ha Adrian å rådføre seg med. Det er mange glade og fornøyde her ute i hyttefeltet nå, avslutter han.

Likte du det du leste?

Legg inn navnet og epostadressen din, så blir du varslet når neste artikkel er ute

Få varsel når nye bloggposter er ute!

Noe du lurer på?

Har du spørsmål, kommentarer eller noe annet du lurer på? Send oss en melding i dette skjemaet:

Ta kontakt:

Navn

Forespørselstype

Epostadresse

Melding

Likte du det du leste?

Legg inn navnet og epostadressen din, så blir du varslet når neste artikkel er ute