– Hyggelig med god respons

Monsternett søkte tidligere i november etter fire nye medarbeidere og interessen for å jobbe hos oss er gledelig stor. Søknadsprosessen er ikke slutt, så søk i vei!

– For oss er det stort å gå ut og etterlyse fire nye medarbeidere, men det er helt nødvendig med den pågangen vi opplever, sier daglig leder i Monsternett Vegard Svanberg.

Monsternett leverer bredbånd til Halden, Fredrikstad, Sarpsborg, Hvaler og tilstøtende områder. Etter nærmere 16 år i bransjen er det flere tusen kunder innen bedrifts -, privat - og hyttemarkedet .

– Vi er kun ni ansatte hos oss, og med et solid trykk fra kundene året igjennom. I tillegg har vi et par flinke ansatte, som går over i andre stillinger andre steder, og vi vil gjerne ha disse fire nye medarbeiderne på plass snarest, sier han.

Interessen for å jobbe hos Monsternett har vært svært god, og Vegard har noen tanker rundt hvorfor så mange har søkt de fire stillingene annonsert tidligere i november.

– Vi legger vekt på at dette er spennende og varierte jobber i en liten bedrift med kompetente ansatte. Dette med gode mellommenneskelige relasjoner på arbeidsplassen har alltid vært vår styrke, og slik skal det fortsette.

– Den som ansettes her skal vite at vi støtter hverandre når det er travelt, og vi som jobber her føler stor samhørighet og felles glede i at kundene er godt fornøyde med produktene og servicen vår, sier han.

Les også:

Artikkelen fortsetter under bildet


– Vi er en liten bedrift i vekst, og trenger flinke folk i vår videre satsing, sier Vegard Svanberg.

Søkerprosessen er ikke avsluttet

Monsternett AS er en bredbånds- og IT-leverandør i god vekst. Vi leverer Internettilgang (bredbånd) over radio og fiber til hus, bedrifter og hytter i Østfold, i tillegg til også å levere endel IT-tjenester og IT-løsninger til kunder i inn- og utland.

– Naturlig nok var det ekstra stor interesse for vår deltidsstilling som kontormedarbeider. Her kan man jobbe i 40 prosent, og enten ha andre oppgaver ved siden av eller nøye seg med deltidsjobben her.

– Også for stillingene som installatør/montør, systemadministrator (IT-konsulent/-tekniker) og for lærlingjobben har vi fått mange henvendelser. Jeg har pratet med mange som allerede har søkt eller står i ferd med å gjøre det. Det har vært mange hyggelige samtaler, sier Vegard.

Søkerprosessen er ikke avsluttet, og i lenkene nedenfor finner du mer informasjon om de enkelte stillingene.

– Vi ønsker oss noe flere søkere i kategoriene installatør/montør, systemadministrator (IT-konsulent/-tekniker) og lærling selv om det har kommet godt med søknader der også. Så bare søk i vei, sier han.

Stillingene er annonsert via NAV, på Monsternetts blogg og via sosiale medier.

– Du kan sende oss en henvendelse, om du er nysgjerrig på stillingene vi tilbyr. Send CV og søknad så snart som mulig, sier Vegard Svanberg.

Send en epost med søknad og CV som PDF-vedlegg til stilling@monsternett.no

Stillingsutlysning

Installatør/montør

Stillingen spenner vidt og omfatter hovedsakelig arbeid ute i felten. Du vil gjøre alt fra å montere sluttkunder til å prosjektere og bygge basestasjoner, fiberstrekk, koordinere leverandører og feilsøk, reparasjon og vedlikehold av alle elementer i bredbåndsnettet.

Siden vi har omfattende bruk av radioteknologi betyr dette også jobbing i høyden, d.v.s. klatring i master, tårn og stolper.

Personen vi ser etter trives med å jobbe “hands-on”, er praktisk anlagt og er vant til å komme opp med løsninger der andre ser problemer.

Nødvendig kompetanse er fagbrev som telekommunikasjonsmontør eller tilsvarende. Erfaring og personlig egnethet kan i enkelte tilfeller kompensere for eventuelt manglende formell utdannelse.

Les mer om stillingen HER

Systemadministrator (IT-konsulent/-tekniker)

Som systemadministrator vil du delta i et team som jobber med servere, nettverk og kundestøtte i skjønn forening. IT-systemene er hjertet i driften vår, og du vil være sentral i å videreutvikle systemene vi har i dag, samt drifte disse.

Monsternett har alltid satset tungt på Linux, så erfaring med drift av Linuxmiljøer er helt nødvendig for å beherske stillingen. Du bør videre kunne vise til erfaring med programmering (scripting) og automasjon av oppgaver, samt rutineoppgaver som backup, overvåkning og så videre.

Du må ha teoretisk kunnskap om oppbygning av komplekse datanettverk, herunder lag 2 og rutingløsninger for forskjellige topologier.

Det er en fordel med dokumenterbar (formell) utdannelse, men praktisk erfaring, kunnskap og personlig egnethet kan kompensere for dette.

Les mer om stillingen HER

Kontormedarbeider (deltid, ca. 40 prosent)

På kontoret har vi mange små og store oppgaver som skal løses i hverdagen. Hovedsakelig vil du være ansvarlig for å betjene telefonen og ta imot kunder som kommer innom. I tillegg vil du bistå resten av teamet med å følge opp innkommende salgshenvendelser (forespørsler om tilbud, dekning, prisinformasjon m.v.), samt booke serviceoppdrag for teknikere og sørge for at oppdrag får en god løsning.

Kundekommunikasjon betinger at du har svært gode evner til å uttrykke deg både muntlig og skriftlig, på norsk og engelsk. Du bør like å være i kontakt med folk, og må ha gode evner til å forstå hvordan ulike mennesker fungerer, slik at du kan hjelpe dem på best måte.

Mange av oppgavene innebærer å sammenstille informasjon fra forskjellige kilder (kartverktøy, adresseregistre, databaser o.l.) for å kunne gi kundene gode svar. Alle disse systemene er elektroniske, og du må derfor beherske bruk av IT/data som arbeidsverktøy.

Formell utdanning er en fordel, men erfaring og personlig egnethet vil bli vektlagt.

Vi søker i utgangspunktet etter en person på dagtid i ca. 40 prosent stilling. Stillingen passer derfor godt til deg som ikke ønsker å jobbe fullt, eller som vil kombinere med andre oppgaver.

Les mer om stillingen HER

Læringplass: IKT service el.l.

Vi har en åpning for lærlingplass innen IKT service eller lignende fag.

Som lærling hos oss vil du få opplæring innen kundeservice, drift og vedlikehold. Hovedfokus vil være på kommunikasjon med kunder og problemløsning og bistand for disse. Typisk vil du få henvendelser per telefon eller epost som du skal følge opp og finne en løsning på.

Kundeservice ytes både til private og bedrifter, og du vil derfor få erfaring med hvordan man driver profesjonell kundeservice til begge disse gruppene.

Som bredbåndsleverandør og IT-service-leverandør, har vi en mangfoldig kundegruppe med forskjellige ønsker, problemer og behov. Du vil få erfaring med alt fra feilsøking av bredbåndslinjer, til reparasjon/oppsett av bredbåndsrutere, nettverk, servere, dokumentasjon, saksbehandling, kundebesøk og feilhåndtering.

Det er viktig for oss at du blir faglig sterk. Hos Monsternett er vi sikre på at du vil få praktisk erfaring som gir deg en solid plattform videre.

Formelt må du ha fullført det videregående løpet som kreves for å bli lærling. Du må ha lavt fravær og utmerket muntlig og skriftlig fremstillingsevne.

Les mer om stillingen HER

Likte du det du leste?

Legg inn navnet og epostadressen din, så blir du varslet når neste artikkel er ute

Få varsel når nye bloggposter er ute!

Noe du lurer på?

Har du spørsmål, kommentarer eller noe annet du lurer på? Send oss en melding i dette skjemaet:

Ta kontakt:

Navn

Forespørselstype

Epostadresse

Melding

Likte du det du leste?

Legg inn navnet og epostadressen din, så blir du varslet når neste artikkel er ute