!function(f,b,e,v,n,t,s){if(f.fbq)return;n=f.fbq=function(){n.callMethod? n.callMethod.apply(n,arguments):n.queue.push(arguments)};if(!f._fbq)f._fbq=n; n.push=n;n.loaded=!0;n.version='2.0';n.queue=[];t=b.createElement(e);t.async=!0; t.src=v;s=b.getElementsByTagName(e)[0];s.parentNode.insertBefore(t,s)}(window, document,'script','https://connect.facebook.net/en_US/fbevents.js'); fbq('init', '2014454605448880'); // Insert your pixel ID here. fbq('track', 'PageView'); $(window).on('load', function() { var _dcq = _dcq || []; var _dcs = _dcs || {}; _dcs.account = '8209758'; (function() { var dc = document.createElement('script'); dc.type = 'text/javascript'; dc.async = true; dc.src = '//tag.getdrip.com/8209758.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(dc, s); })(); });

Fleksibel kundeservice hos Monsternett

Monsternett Kundeservice er kjent for fleksible åpningstider og rask håndtering. Hvilke fem spørsmål tror du Monsternetts kunder stiller oftest?

Fra tid til annen hender det at Monsternetts kunder tenker at  "bredbåndet har fallt ut"  hjemme, og da ringes det til Monsternetts kundeservice.

– Svaret ligger oftest rett foran deg i huset ditt, og det kan være noe så enkelt som en løs stikkontakt til en PC eller en løs dataplugg.

– Andre ganger kan det være forhold helt utenfor Monsternetts og din kontroll, og da er det først og fremst på vår Facebookside du skal kikke før du behøver å ringe oss, sier Christian August Solstad hos Monsternett.

– De som har vært i kontakt med oss for å få hjelp, vet at vi er fleksible og svarer på alle henvendelser så fort det er mulig. Og det er heldigvis ikke ofte det er noe vi ikke kan be kunden sjekke der og da selv, som i videoen lenger ned i denne nettartikkelen. Skulle det være noe annet, så sender vi en montør så fort som råd er, sier Christian.

– Hva angår vår Facebookside , anbefaler vi alle å følge med der jevnt og trutt. Monsternett oppgraderer fortløpende kapasiteten, og det kan bety at bredbåndssignalene blir borte noen få minutter mens en ny og bedre signalenhet monteres på plass. Andre ganger kan det være eksterne forhold du bør vite om. Alt dette varsler vi om på vår Facebookside .

– La oss aller først ta en kikk på de fem spørsmålene våre kunder oftest spør om, sier han.

Artikkelen fortsetter under bildet


Prøv å koble til med flere dataenheter enn den ene. Da finner du fort ut om det er i ruter eller PC det er en feil, som fører til at du ikke får koblet deg til Internett.

"Fem på topp-listen" over henvendelser til Monsternetts kundeservice - her er noen tips til "hjelp til selvhjelp"

1. Noen har rengjort i huset kanskje og kommet bort i strømtilførselen til antenna

Det er fort gjort å komme bort i en ledning, som kanskje allerede sitter litt løst, når man for eksempel støvsuger. Da sklir stikkontakten eller datapluggen ut av antenne, ruter, PC eller annet utstyr og du tror at bredbåndssignalene har blitt borte. Sånn er det som regel aldri.

Ofte opplever Monsternett at antennen hos deg ikke er på nett, når du kontakter oss, og det enkleste du gjør er å kikke etter om kontaktene sitter i enhetene.

Andre ganger hender det at kontakten ikke er koblet inn i riktig port på strømtilførselen til antennen.

I strømtilførselen har du to porter. Den ene går til ruteren (merket LAN), og den andre går til antenna og står merket POE. Det som fort kan skje er at kunden veksler om på disse to, og da vil ikke antennen  motta noe strøm.

2. Restart

I andre tilfeller kan det være at nettet ikke fungerer for deg, men Monsternett har allikevel kontakt med din antenne.

Det som kan hjelpe i en slik situasjon er å koble kontakten til strømtilførselen for antenna ut og deretter inn igjen.

Dermed restarter du enheten, og i de aller fleste tilfeller vil du oppleve at det fungerer like godt som før.

3. Koble til med forskjellige enheter

I noen tilfeller kan det være at kunden ikke har Internett, og du har forsøkt å få orden på dette med den samme PCen flere ganger.

Det som kan være lurt da er å prøve og koble til nettverket med en annen dataenhet. Da kan du enkelt sjekke om problemet ligger  i ruteren eller om det er din egen PC det er en feil på.

I disse tilfellene kan kunden enten restarte PC eller slette nettverket og forsøke og koble seg på igjen. Som regel kan man også nullstille nettverksinnstillinger på PCen, men så langt er det sjelden man behøver å gå.

Dersom problemet viser seg å ligge i ruteren erstatter Monsternett den som hovedregel.

Artikkelen fortsetter under bildet

Av detaljene ser man fra venstre hullet der strømkabelen skal inn. Av- og på-bryteren for strøm, en
resett-knapp for ruteren, Av- og på-knapp for Wi-Fi, i den blå åpningen skal din antenneledning kobles
og i de gule kan kobles til diverse enheter som Apple-TV, diverse spillebokser og annet utstyr som
krever mye bredbåndskapasitet.


4. Kontakt med antennen, men ikke med Internett

Noen ganger hender det at Monsternett har kontakt med din antenne, men kunden har fortsatt ikke tilgang til Internett.

Det som kan være tilfelle er at kunden kan ha gjort som nevnt over i tilfelle nummer 1, altså kommet bort i en kontakt eller dataledning under rengjøring.

Kanskje har du koblet ut/ løsnet kontakten som står i den blå porten på ruteren.

I den blå porten er Internettkabelen fra antenna plugget inn slik at ruteren blir forsynt med Internett. Det kan være fort gjort at kunden plasserer denne kabelen feil slik at ruteren ikke mottar Internett, hvis den har falt ut og du skal sette den tilbake.

Man vil kunne oppdage dette fort, da det kun finnes en blå port og to eller flere gule porter i en ruter. I et slik tilfelle kan også problemet være at man kun trenger og restarte ruteren.

Artikkelen fortsetter under bildet.

5. Åpning av hytteabonnement utenfor sesong

Et problem som en gang i mellom oppstår kommer i forbindelse med at de med hytteabonnement må åpne abonnnementene manuelt og ikke får det til selv.

Dette kan forekomme når kunden rett og slett ikke er koblet på ruteren idet de prøver å nå nettsiden hytte.monsternett.no .

Dersom du ikke er tilkoblet ruteren og antenna di får du ikke koden som er tilegnet ditt nettverk, og du får dermed ikke åpnet hytteabonnementet.

Det mest vanlige er at en smarttelefon automatisk ikke kobler seg til nettverket da det ikke finnes nettverkstilgang, og du må da aller først aktivere nettverket i hytta di rett og slett ved å koble til strømmen på antenna og ruter.

For å komme videre må du manuelt koble deg på nettet og gå til nettsiden hytte.monsternett.no , der du vil få opp et vindu med et par forskjellige koder som indikerer antall dager du vil ha bredbåndet aktivert mens du er på hytta, samt sende kode til telefonnummeret som er oppgitt på nettsiden.

Stadig flere velger å gå for "Min side"-løsningen Monsternett tilbyr, der man kan styre hytteabonnementet hjemmefra, ha en oversikt over faktuarer og flere andre muligheter.

Du kan også lese mer om tilkobling av hytteabonnement her: Så enkelt er det å åpne hytteklipp med SMS

Les også:
Kable så mye du kan hjemme
Hjelp til selvhjelp


Artikkelen fortsetter under video.


Christian og Jesper forteller deg hvor du finner passord du trenger

Monsternetts kundeservice får mange henvendelser i løpet av året, og spørsmål om passord på ruteren er det ofte noen som lurer på. Her får du svar på spørsmålet og litt mer kunnskap.

Monsternetts kundeservice er kjent for fleksibilitet og god kunnskap. Jesper Westby Hansen (t.v.) og Christian August Solstad er to av de folk kommer til, når de lurer på noe om sitt bredbånd og sitt datautstyr.

Les mer om passord fra Christian og Jesper HER

Likte du det du leste?

Legg inn navnet og epostadressen din, så blir du varslet når neste artikkel er ute

Få varsel når nye bloggposter er ute!

Noe du lurer på?

Har du spørsmål, kommentarer eller noe annet du lurer på? Send oss en melding i dette skjemaet:

Ta kontakt:

Navn

Forespørselstype

Epostadresse

Melding

Likte du det du leste?

Legg inn navnet og epostadressen din, så blir du varslet når neste artikkel er ute