– Mang en god latter i kundesamtalene

Pågangen har vært stor hos Monsternett i år, og kundemottakerne melder om mange hyggelige samtaler.

– Ja, vi har mange hyggelige mennesker, som ringer oss eller tar kontakt på annen måte, sier Heidi Svanberg hos Monsternett.

Hun er en av flere, som tar imot kundenes henvendelser, og hun forteller at folk både er glade i å prate, interesserte i produktene og dessuten vanker det ofte ros.

– De fleste har planlagt for trådløst bredbånd fra oss, og med det mener jeg at de har bestilt og avventer en montering i god tid før de selv skal i full gang med hyttekos. Da opplever man ikke noe stress, og både kundene og vi føler at det flyter godt.

– Mange velger å ta kontakt med oss på vinterstid eller vår, og starter ikke sin hyttesesong før påsketider eller på sommeren.  Under vinteren og våren i år hadde vi rundt 25 prosent flere henvendelser fra hyttekunder, og de hadde følgelig alt av trådløst bredbånd, ruter og montering på plass, da sommeren endelig kom, sier hun.

Les mer:
*Gjør din bredbåndsbestilling til hytta HER
*Tenker du på hyttebredbånd?

Artikkelen fortsetter under bildet


– Vi har droppet TV-boks og streamer nå via Apple-TV. I tillegg ser barna på YouTube, og vi har også «hyttekontor» via Monsternetts bredbånd, forteller Merethe Fosby her sammen med mannen Henrik og sønnene Marius og Håkon.

– Heier på dere i Monsternett

– Det er ekstra hyggelig at folk har en god opplevelse både med oss på kundeservice og våre montører, og samtidig gir uttrykk for det. Det gjør virkelig hverdagen vår veldig god, sier Heidi.

Merethe Fosby, som selv arbeider med data, og deler hyttebredbåndet med mannen Henrik og sønnene Marius og Håkon er en av de som fullroser Monsternett.

– Vi har Monsternetts "Hytte 20"-abonnement og det holder i massevis for oss. Det streames opp til tre strømmer samtidig, og det er helt problemfritt, sier Merethe.

– Vi har et veldig godt inntrykk av Monsternett. Kundeservice er svært god og opplevelsen vi hadde, da montøren kom på besøk, var også positiv. Vi heier på dere. Må være utrolig kult å arbeide i en så liten bedrift som gjør en forskjell for folk. Keep up the good work, sier Merethe Fosby.

– Når vi får slike tilbakemeldinger gir det en ekstra puff i hverdagen, og vi er veldig takknemlige for respons av dette slaget, sier Heidi.

Les mer:
*Krympet utgiftene og fikk bedre bredbåndsløsning
*Rask og fiks ferdig montering av bredbånd

Artikkelen fortsetter under bildet


Det er mye hyggelig respons og gode tilbakemeldinger å få for Monsternetts kundebehandlere

– Vær ute i god tid

Monsternett har som policy å være fleksible, og det gjelder både kundeservice og montørene.

– De som tar kontakt med oss via Facebook eller på annen måte opplever raske tilbakemeldinger. Ofte er det ikke verre enn at en dataplugg har ramlet ut eller at en stikkontakt har løsnet, mens andre ganger er det noe mer utfordrende, men sjelden så vanskelig at vi ikke kan løse dette via meldinger eller telefonsamtale. Andre ganger sender vi ut en montør, og da faller alt på plass raskt, forteller Heidi.

Enkelte føler at det ikke går fort nok å få på plass bredbåndet til hytta si, når sommeren har kommet og hyttesesongen er i full gang. De som er veldig utålmodige og samtidig litt sent inne i «monteringskøen» - som alltid oppstår tett på fellesferien – velger noen ganger en tiltaleform, som er lei å ta imot for kundeservice.

– Det hender folk er sinte, og mener de ikke får bredbåndet fort nok levert. Når være montører jobber «døgnet rundt» hjelper det faktisk ikke å bestille «ekspress-montering» heller, for vi har ikke flere hender og døgnet har heller ikke flere timer.

– Det eneste vi kan anbefale er å være ute i god tid. Da går det på skinner, sier Heidi.

Les mer:
*Monsternetts bredbånd tar kundene med storm
*Totalsummen avgjør om en bredbåndsleverandør er dyr eller billig
*Hvor kraftig bredbånd trenger du egentlig?

Artikkelen fortsetter under videoen "Monsternetts hjelp til selvhjelp"

Planlegg for neste sesong

Pågangen hos Monsternett har vært enorm i år (igjen), og fra vinter og vår fortsatte trykket utover sommeren.

Tidligere i juli varslet Monsternett om at montørene har hendene fulle, og det er ventetid på 2-3 uker for oppmontering av bredbånd.

Med hytteabonnement får du et abonnement som er åpent fra april og til og med september. I denne perioden bruker du nettet akkurat som vanlig. Det er heller ikke noen nedlastingsbegrensninger eller datakvote.

I stengeperioden fra oktober til og med mars, får du et klippekort på 30 "klipp". Via SMS kan du åpne nettet i 1 døgn per "klipp". Dette gjør at du kan bruke nettet i inntil 30 døgn i stengeperioden, for eksempel om du bruker hytta i enkelte helger, jul eller vinterferie i stengeperioden.

Hvis du vil vite mer, kan du ta kontakt med oss via telefon eller kontaktskjema.

– Vi anbefaler at du gjør en bestilling på nett om du ønsker trådløst Internett fra oss.

– Bestiller du nå og får det montert i stengeperioden i år (oktober fram til desember) så betaler du normal etablering, samt årsprisen for neste års sesong. Da er alt klart til neste år og du får ikke ny faktura før i 2021, avslutter Heidi Svanberg.

Les mer:
*Monsternetts kundeservice - hjelp til selvhjelp

*Bredbånd helt uten datakvoter
*100 prosent fornøyd-garanti
*Fiks ferdig montering utført av Monsternetts montører

Ta kontakt med oss her.

Likte du det du leste?

Legg inn navnet og epostadressen din, så blir du varslet når neste artikkel er ute

Få varsel når nye bloggposter er ute!

Noe du lurer på?

Har du spørsmål, kommentarer eller noe annet du lurer på? Send oss en melding i dette skjemaet:

Ta kontakt:

Navn

Forespørselstype

Epostadresse

Melding

Likte du det du leste?

Legg inn navnet og epostadressen din, så blir du varslet når neste artikkel er ute