Bredbånd er ikke alltid så enkelt...

I bedrifter, på hytter og i vanlige hjem rundt om i hele Norge sitter det helt vanlige mennesker som er frustrerte fordi bredbåndet ikke fungerer som det skal.

Etter at bredbånd kom for fullt i Norge i form av ADSL på slutten av 1990-tallet har markedet endret seg og antallet bredbåndsbrukere har økt kraftig år for år. 

Tall fra Statistisk Sentralbyrå forteller at det i 4. kvartal 2016 var 1,965 millioner private faste bredbånd. I tillegg var det registrert rundt 470 tusen mobile bredbåndsabonnement.

I våre hus, i hytter og i bedrifter er tilgjengelighet satt i høysetet. Bredbånd og Internett-tilgang prioriteres både for nytte og hygge, og nye rekorder for nedlasting og bruk av data settes hvert år.

Dette med bredbånd og Internett viser seg ikke alltid å være fullt så enkelt som selgerne av bredbåndsproduktene forteller.

Utfordringene starter ofte allerede før man velger hva slags nett man skal ha.

Det kan være vanskelig å orientere seg, og man vet kanskje ikke hvordan ulike teknologier og produkter skal sammenlignes for å forstå hva man bør velge.

Les mer om om Monsternetts produkter for bedrifts-, privat- og hyttemarkedet

De virkelige problemene

Det er først etter at kjøpet er gjort, at de virkelige problemene kommer til overflaten.

For eksempel:

*Det er ikke alle som klarer å koble opp utstyret selv, noe som fører til alle mulige slags problemer og frustrasjoner

*Kanskje blir man lovet en hastighet, men opplever at man ikke får den hastigheten likevel fordi leverandøren skylder på lang avstand til telefonsentralen eller for dårlig kvalitet på telefonlinjen (de kunne jo sjekket dette før de solgte til deg?)

*Kanskje kommer det også uventede gebyrer på regningen

*Eller så følger simpelthen ikke leverandøren opp slik de skal, slik at det rett og slett ikke virker

Alt dette gjør at du må bruke tid og energi på å vente både i telefonkøer og på feilretting ved jevne og ujevne mellomrom.

Vi skal ikke engang begynne på hvilke andre frustrasjoner og konsekvenser dårlig bredbånd kan gi deg. Du vet det allerede.

Når bredbåndet ikke fungerer, enten det er hjemme, på hytta eller på jobben, oppleves det som irriterende. 

Les også:

Totalsummen avgjør om en bredbåndsleverandør er dyr eller billig

Hvor kraftig bredbånd trenger du egentlig?

Monsternetts kundeservice: Hjelp til selvhjelp

Artikkelen fortsetter under bildet


Kan være veldig irriterende, når data og film hakker ivei på skjermen, og nedlastingen av selv enkle og lette filer tar lang tid.

Skaff deg noe som funker

I 15 år har Monsternett levert raskt, stabilt bredbånd som virker i Østfold. Leveringsområder er Halden, Sarpsborg, Fredrikstad, Hvaler og tilstøtende områder

*Garantert 100% fornøyd - 30 dagers fornøydgaranti (les mer)

*Fri bruk: Det er ingen datakvote - overfør ubegrenset antall GB/mnd (les mer)

*Inkluderer montering utført av profesjonell installatør (les mer)

Hvis du også er lei av nett som ikke fungerer og vil ha noe som funker, legg igjen navn og kontaktinformasjon i skjemaet, så vil noen fra Monsternett ta kontakt med deg. Skjemaet finner du HER

Godt nytt bredbåndsår!

Les hva bedrifter og privatkunder sier om Monsternett:

Gaulin Bygg as: – Alltid på nett med Monsternett

Dahlmans Sykkel: Monsternetts trådløse bredbånd er stabilt og et prisgunstig alternativ

Berg Bil: – Helt suverent med Monsternett

Ole-Henrik Larsen hos Extralageret og Nordsiden Eiendom AS: – Setter stor pris på Monsternetts gode service

Harald Engh hytteeier: – Flinke folk i Monsternett

Åge Sten Gustavsen  i Skjeberg: – Får akkurat det vi trenger av Monsternett

Mer om Monsternetts bredbånd her

Likte du det du leste?

Legg inn navnet og epostadressen din, så blir du varslet når neste artikkel er ute

Få varsel når nye bloggposter er ute!

Noe du lurer på?

Har du spørsmål, kommentarer eller noe annet du lurer på? Send oss en melding i dette skjemaet:

Ta kontakt:

Navn

Forespørselstype

Epostadresse

Melding

Likte du det du leste?

Legg inn navnet og epostadressen din, så blir du varslet når neste artikkel er ute